Robin Hood

2010.09.15. 08:50

Megnéztem. Nem moziban, hanem otthon. Azt kell mondanom, hogy hiába Ridley Scott rendezés, hiába Russell Crow. A film kevés, jellegtelen. Igazából a legnagyobb problémája, hogy történelmi film és nem kaland film. Szinte hajszálnyi a különbség, de ennél a történetnél szembeötlő, itt igencsak mellé nyúltak.

Igazából már az aprópóját sem értem, hogy miért kellett ezt a filmet megcsinálni. Messze sehol sincs a majd húsz évvel ezelőtti Kevin Costner filmhez képest.

Az eredeti Robin Hood történet nagy kedvencem. Már gyerekkoromban olvastam, kivülröl-belülről ismerem az egész mesét. Ennek a filmnek semmi köze hozzá. Nem a nép hősérről szól a film. Hanem egy szinte névtelen senkiről, aki banális módon belekeveredik egy korabeli összeesküvésbe és a 12.századi intrikagép lecsap rá. Emellé rakás jellegtelen mellékszereplő, ismeretlen megjegyezhetetlen arcok. Az eredeti történet nincs sehol.

Ráadásul sehol sincs a sötét középkor érzete. Számomra teljesen hiteltelen, hogy mindenhol dús búja zöld rétek és napfényes mosolygós arcok. Újra vissza tudok csatolni az 1991-es nagy elődre. De ha igazi, hiteles középkori hangulatot szeretnék, a Rettenthetetlen is tökéletes mintadarab.

Ráadásul Russell Crowe öreg, dagadt és lassú és teljesen megkeseredett.

Szóval a lényeg, hogy nekem nem tetszett. Ridley Scott-ot szeretjük, tiszteljük, de ez sem sikerült. Valahogy a Gladiátor óta nem tud jó  történelmi filmet csinálni, kalandfilmet pedig egyáltalán nem.

10/4

Nekem egyszer nézős. Aki azonban szereti a történelmi filmeket és nem ismeri az eredeti mesét, nyugodtan nekimehet többször is. Én megmaradok az előző 91es Kevin Costner filmnél. Az sokkal jobb.

Még annyit, hogy olyan volt, mintha a klasszikus Robin Hood történet előzménye lett volna, alaposan kifordítva a miérteket, az okokat meg a szereplőket. Nekem marha fontos ez a történet, gyerekkorom iszonyat nagy kedvence. Ilyen formán ez a feldolgozás nekem csalódás. Ha lesz folytatás - mert adja magát, hogy kéne lennie- megnézem ez nyilvánvaló, de még azzal együtt sem fogja elérni azt a szintet amit a "nagy előd".

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tekafanatikus.blog.hu/api/trackback/id/tr322297406

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása